Wij doen ons best om zorg van goede kwaliteit te leveren. Toch kan het gebeuren dat u teleurgesteld of niet tevreden bent. We willen u vragen om in dit geval contact op te nemen met de betreffende medewerker van Mercuur. Graag gaan we met u hierover in gesprek. Wellicht was er sprake van miscommunicatie of een misverstand en kan uw onvrede in een gesprek worden opgehelderd. Misschien is er iets fout gegaan, zonder dat wij ons er van bewust waren en dan horen wij dat graag van u.
Heeft een gesprek uw onvrede niet verminderd, of wilt u liever uw klacht schriftelijk indienen? Als u een klacht heeft over bepaalde gedragingen en/of uitlatingen van medewerkers van Mercuur of over zaken met betrekking tot de praktijkorganisatie dan kunt u dit schriftelijk melden aan de klachtencommissie van Mercuur. Specifieke medische klachten kunt u beter bespreken met de klachtenfunctionaris van de SKGE.
Klachtencommissie Mercuur:
Uw klacht kunt u schriftelijk melden aan de klachtencommissie van Mercuur;
p/a Frankrijkstraat 126, 5622 AH Eindhoven of per mail: mercuur@ezorg.nl.
Klachteninstantie SKGE:
Is het lastig voor u om uw klacht met ons te bespreken of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden en op www.skge.nl.
Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg
Postbus 8018
5601 KA EINDHOVEN
T: 088- 0229100
(maandag t/m donderdag tussen 09.00 en 17.00 uur en
vrijdag tussen 09.00 en 13.00 uur)
website: https://www.skge.nl
De waarnemend huisartsen werkzaam bij Mercuur hebben hun eigen klachtenregeling. Ze zijn zelf aangesloten bij SKGE.